Eerste dagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van TinkaopBali - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van TinkaopBali - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Tinka

04 Augustus 2014 | Indonesië, Ubud

Na heel wat drukke dagen hierbij dan eindelijk een update. Het plaatsen lukte niet helemaal, dus dit is een update tot en met afgelopen maandag.

Na een lange reis ben ik zondag 27 juli aangekomen in het vrijwilligershuis. Daar kon ik meteen kennis maken met de andere vrijwilligers. Een aantal Nederlanders, maar ook Duitsers, Fransen, Chinezen, noem maar op. De volgende dag, maandag, was het tijd voor de introductie. In de daaropvolgende dagen zijn we naar het monkeyforest geweest, hebben we door de rijstvelden gelopen, cultuur-, kook- en taalles gehad en hebben we een batik painting gemaakt. Na de introductiedagen ben ik samen met wat andere vrijwilligers naar Gili Trawangan, een eiland nabij Bali, geweest. Daar hebben we heerlijk op het strand gelegen, zij we wezen snorkelen en hebben we lekker gegeten. Helemaal super om daar even bij te komen van de overvolle eerste week!
Vandaag is het lesgeven begonnen en ik geef les op een school op een half uur afstand van het vrijwilligershuis. We worden netjes opgehaald en thuisgebracht. Ik geef nu les in de 6th grade, kinderen van ongeveer 11 á 12 jaar oud. Vooral de meiden komen graag naar school voor de Engelse les. De kinderen in deze klas kunnen al aardige zinnen maken en je begrijpen. Alles in de klas ziet er natuurlijk heel anders uit en ze hebben bijna niks. De kinderen hebben allemaal een schriftje en een potlood. We hebben het in de les bijvoorbeeld gehad over kleding en de kinderen moesten allemaal vertellen wat ze die dag droegen. Veel basisstof, maar ze zijn ontzettend gemotiveerd om te leren. Ze willen heel graag en ze zijn gek op (de meegebrachte) spelletjes!

• 07 Augustus 2014 - 15:28

Betty Stuger:

Hoi Tinka,

Ik ben blij te horen dat je het naar je zin hebt. Je hebt toch al aardig wat gezien van de omgeving. Heel leuk om je activiteiten zo mee te beleven.
    Het is inderdaad een groot verschil met alles wat we hier op school hebben in vergelijking tot de school daar.
    Toch zie ik hele blije gezichten bij de kinderen!
    Een fijne tijd verder. Groetjes, Betty

• 07 Augustus 2014 - 19:00

Denise Krimp:

Hey Tinka,

Wat leuk! Klink erg gaaf allemaal! Heel veel plezier nog xxxx

• 07 Augustus 2014 - 22:12

Bea:

Hallo Tinka, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Je bent super goed bezig en fijn dat je ook wat van de mooie omgeving kan zien.
    Ik kreeg via je moeder al een mooie foto toegestuurd.
    Heel veel succes nog en ik hou je berichten in de gaten.
    Lieve groet en tot " horens"!

• 08 Augustus 2014 - 21:26

Wil Ockeloen:

hoi tink even een berichtje van opa en mij,goed wat je daar meemaakt kunnen,
    wij ons niet voorstellen hoe het daar gaat goed dat je dit doet veel liefs en zet hem op.

• 09 Augustus 2014 - 07:55

Francisca:

Hey Tinka!

Leuk om de update van je te lezen! Mooi dat je het zo naar je zin hebt en dat de kinderen zo enthousiast zijn! Heel veel plezier en succes!

X Francisca

• 12 Augustus 2014 - 22:25

Joke:

Hoi Tinka,

Hier een berichtje uit IJsselstein. Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt. En ook nog een bruiloft meegemaakt. Dat is toch wel heel erg bijzonder.
    Geniet nog maar lekker van deze prachtige kans die je hebt gekregen om dit te mogen/kunnen doen.

Lieve groet, Joke

• 13 Augustus 2014 - 23:40

Ed:

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je zinvol werk nog een beetje weet te combineren met ontspanning. De ambitie wordt natuurlijk nu om ook de jongens enthousiast te krijgen! :-)

Veel plezier nog